torsdag den 8. august 2013

Portosin

Efter 5 dejlige dage for anker er vi nu fast fortøjede igen og det skal blive skønt med et bad!
Først sejlede vi til Laxe - et vidunderligt sted på hvide sandstrande, så her blev badet og leget på stranden og dighyen klarede en landsætning af os alle 6 om end vi blev lidt våde bag i :-)
I mandags startede vi skibsskolen op med 4 engageret elever rundt om bordet (foto følger).
Derefter sejlede vi rundt Fisterra igen i smukt vejr og der blev knipset flittigt med kameraet.
Lige nord for byen smed vi krogen og næste dag (igår) sejlede vi fuld læsset ind til byen hvor vi slenterede rundt og fandt endnu en strand som skulle prøves af.
Bagefter gik vi op på Castello og fik en fin rundvisning af en entusiastisk spanioler. Han kunne lidt engelsk ord og havde et meget tydeligt kropsprog. Så med fagter, hurtig-spansk og engelske ord fik han os indviet i hvordan de lokale fiskede og hvilke redskaber de brugte i gammel tid - meget var antik.
De 5 dage på ankerpladser indløse et restaurant-besøg igår aftes hvor vi fik lokalt fisk og skalddyr - og kun fisk og skalddyr! Det smagte dejligt og Erik var også med på menuen.
Agnes hollandske veninde fra La Coruna ligger også ved vores bro så nu bliver der leget igen.
I morgen følger vi måske trop med hollænderne ind til Santiago med bus og se på middelalderbyen og katedralen. Vi får se....
Vaskebaljen har været i gang nu der igen er vand ad libitum så søgelænderet er fuld med blafrende tøj;-)

1. Hej med jer. Hvor er det fedt at følge med i jeres tur. Det lyder så lækkert, det I oplever. Ja nu er vores ferie i hhv Ebeltoft og sommerhus slut, og skole og arbejde kalder igen. Så når dagene bliver triste og grå, så vil jeg nyde at læse om jeres bedrifter i det solrige syd. Fortsat rigtig god tur, Jeg synes virkelig I er seje sådan at føre denne drøm ud i livet. Held og lykke på rejsen. Knus og klem Helle, Gullestrup.

2. Hej med jer :)

Ja, tiden til vanlig hverdag er også startet her...næsten dag. I søndags afleverede vi Mads i Ranum (efterskole) og håber, at han får et lærerigt, udfordrene, oplevelsesrigt og livsbekræftende år. Tænker tit på jer. KNUS fra os i Aalborg, kh Helen.

3. Hej Alle 6.
    Her holder vi jo begge stadig ferie.. .og vi havde nogle dejlige, glade dage i Krakow sammen med John og Gurli.
    Og i dag var vi jo til fødselsdag hos Toke, troede kun det var til kaffe, men der blev sandelig også serveret aftensmad. Vi spiste bare tidligt.
    Ketil og Toke skulle spille fodbold kl 7, og det var på KFUM`s baner, så det var jo lige ved baghaven.
    De vandt 6-1 over Sunds, og begge scorede, Toke et enkelt og Ketil 3, så der blev jublet igennem.
    Jeg hentede Holger i børnehaven til middag, og han var med herhjemme, hvor vi lavede den sædvanlige fødselsdagslagkage, og han hjalp også med at plukke hindbærene dertil.
    Karl hentede vi senere, han skulle jo være færdig med middagssøvnen. Han er blevet rigtig god til at gå og er begyndt at løbe, men får dog ikke altid stoppet, så i går faldt han ned ad trapperne til stuen, men slap næsten uden en skramme.
    Ellers går det jo rigtig godt, og håber på at være klar til at besøge jer i Lissabon inden længe..